główna zawartość
artykuł nr 1

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Zespół Szkół im. Hugona Kołłątaja w Zawierciu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu szkół im. Hugona Kołłątaja w Zawierciu oraz Biuletynu Informacji Publicznej Zespołu Szkół im. Hugona Kołłątaja w Zawierciu.

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI

Strona internetowa oraz BIP są częściowo zgodne z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

 

Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).

 

Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.

 

Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.

 

Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

 

Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.

 

 

PRZYGOTOWANIE OŚWIADCZENIA W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI

 

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-21

 

Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2020-09-22

METODA PRZYGOTOWANIA OŚWIADCZENIA

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewelina Lech

E-mail: kollataj18@wp.pl

 

Telefon: 32 67 238 03

 

INFORMACJE NA TEMAT PROCEDURY

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

 

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

 

Podmiot publiczny realizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

STRONA INTERNETOWA RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

 

https://www.rpo.gov.pl/

 

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

 

Data publikacji strony internetowej BIP: 2020-09-22

 

Data ostatniej istotnej aktualizacji: informacje dostępne na poszczególnych stronach podmiotowych i przedmiotowych BIP.

 

Data publikacji strony internetowej: 2020-08-19

 

DANE TELEADRESOWE PODMIOTU PUBLICZNEGO


Zespół Szkół im.Hugona Kołłątaja w Zawierciu
ul. Miodowa 1
42-400 Zawiercie
tel. centrala: 32 67 238 03
fax.: 32 67 238 03
email: kollataj18@wp.pl
strona internetowa: BIP:>http://www.kollataj.edu.pl
BIP: 


http://www.zs-kollataj-zawiercie.4bip.pl

/>SKRÓTY KLAWISZOWE


TAB - przejście do kolejnego elementu

SHIFT + TAB - przejście do poprzedniego elementu

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA


Zespół Szkół im. Hugona Kołłątaja w Zawierciu deklaruje, że jest częściowo dostępne pod względem architektonicznym.

Zespół Szkół im. Hugona Kołłątaja w Zawierciu ul. Miodowa 1, 42-400 Zawiercie

Dostępne są trzy wejścia do budynku: 1 główne wejście do szkoły od ulicy Miodowej, 2 od parkingu znajdującego się na tyle szkoły od ulicy Wojska Polskiego, 3 prowadzące z korytarza sali gimnastycznej na teren boiska szkolnego

Dla interesantów dostępne jest jedno wejście główne do budynku od ulicy Miodowej. Wejście to posiada pochylnię dla wózków inwalidzkichrenu oraz drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do oszklonego wiatrołapu.

 

Budynek posiada 3 wyjścia/wejścia ewakuacyjne: 1 główne od ulicy Miodowej, 2 od parkingu znajdującego się z tyłu szkoły od ulicy Wojska Polskiego, 3 prowadzące przez korytarz sali gimnastycznej na boisko szkolne.

Punkt informacyjny/ sekretariat znajduje się na piętrze szkoły.

W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.

W budynku szkoły na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych, brak dostosowania schodów oraz brak windy dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Dla osób na wózkach dostępne mogą być korytarze, oraz pomieszczenia biurowe.

W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń.

Brak informacji dotykowej/głosowej.

Niezbędnych informacji interesantom udzielają pracownicy szkoły.

W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.

Przed budynkiem szkoły zapewniono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

INFORMACJA O DOSTĘPNOŚCI TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO

W placówce brak osób posługujących się językiem migowym.

Proste sprawy administracyjne załatwiane są bezpośrednio przez pracowników szkoły.

Zespół Szkół im. Hugona Kołłątaja w Zawierciu udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępniej dla osób uprawnionych, na ich wniosek i zapewnia pomoc wyznaczonego pracownika w ich wypełnieniu. Osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą kontaktować się z Zespołem Szkół im. Hugona Kołłątaja w Zawierciu za pośrednictwem:

- poczty elektronicznej kontakt@kollataj.edu.pl

- fax nr 32 67 238 03,

- oraz osobiście - sekretariat szkoły.

 

Informujemy, że podczas załatwiania spraw w Urzędzie, osoba niesłysząca może korzystać z pomocy dowolnie wybranej przez siebie osoby, która będzie jej towarzyszyć w celu ułatwienia komunikacji.